2012年3月5日 星期一

吊鐘花的驚喜

吊鐘花是個驚喜,因當日我們取道沙田半山往城門郊野公園,從沒想到會在途中看到遍開的吊鐘花。

我們看到的吊鐘花是粉紅色,5至8朵花開在一起,倒懸於花柄上,像個倒掛的鐘,形態一如其名,而且還有鈴兒花、倒掛金鐘甚至燈籠花等別名。吊鐘在農曆年前後開花,所以英文又叫 Chinese New Year Flower。

吊鐘花 (Enkianthus quinqueflorus) 是杜鵑花科吊鐘屬植物,是香港及華南一帶的原生植物,在香港的野生吊鐘受林務條例保護。它多是生於較高的地勢,我們看到的吊鐘花,也是生長在往城門郊野公園途中較艱辛的一段。從華翠園附近的排頭坑配水庫往上走,過黃竹洋的路口而不入,沿石路再前行,不久便看到一些高聳的高壓線鐵塔,依山而建。我們經過一個鐵塔的底部,開始上坡,山勢陡峭,要登400多級梯級,但這也是最多吊鐘花的路段,令人驚喜。

上坡後進入城門郊野公園的範圍,地勢較平坦,但再沒見到吊鐘花。此時才發現有一告示牌:「告示及警告:部分山路崎嶇不平,只適宜有行山經驗人士使用。沙田區議會」。告示牌豎立在這個位置,難道是慰勞剛走完數百級梯級的人?

城門郊野公園雖再沒有吊鐘花,但水塘景色秀麗,局部路段有野猴出沒。我們不往荃灣,選擇經鉛礦凹折回大埔,結果當日共走了4個多小時,能完成全程,也算是吊鐘花以外的另一驚喜了。

5 則留言:

  1. 北宋文學家王安石曾作《遊褒禪山記》,其中一段是:「古人之觀於天地、山川、草木、蟲魚、鳥獸,往往有得,以其求思之深而無不在也。夫夷以近,則遊者眾;險以遠,則至者少。而世之奇偉瑰怪非常之觀,常在於險遠而人之所罕至焉,故非有志者不能至也。」新月人行山賞吊鐘花,再讀上文,可有同感?

    回覆刪除
  2. 講真,我冇讚過王安石呢段嘢,純粹照字面估估吓,我諗係即係話d靚嘢都係生係d險要嘅地方,好少人去嘅,要好有決心嘅人先會去。阿王生當然啱啦,可惜新月人唔係勤力,其實今次肯去,係基於誤會,以為坐小巴上左沙田半山,再行都冇乜斜坡啦,點知就真係搞錯,原來係好斜好難行(對新月人來講),好在見到野生吊鐘,野生喎,咁易遇到咩,當然驚喜到眼都大啦。不過一切都係由誤會引起,冇阿石哥講個種「有志者」,唔敢當。
    閣下文才好,可否搵段文學嘢,形容吓一個懶人誤打誤撞又俾佢見到正嘢嘅情況呢?

    回覆刪除
  3. 所謂登「泰山而小天下」,欲窮千里目,當然要更上一層樓。不過,今天科學進步,坐電梯直登101大樓或IFC頂樓,同樣可以「山光水色一望收」。

    回覆刪除
  4. 坐電梯直登頂樓睇山光水色,重懶過我,唔掂啦。睇野生花朵,刻意去搵,通常唔易搵,我倆舊年想搵野生杜鵑花,影都冇,今年無心插柳柳成蔭。去花展睇花啦,一個場,乜花都俾你睇晒嘞。都市人就係咁架嘞。

    回覆刪除
  5. 呀,上文打多左過「倆」字添,我其實係一枝公去搵野生花,冇同任何人去,好在我冇從政,否則對手又大做文章架嘞。

    回覆刪除